נגישות לאתרים

נגישות לאתרי אינטרנט היא היכולת של אתר להיות נגיש לכל אדם, ללא קשר לצרכיו או התנסותו באינטרנט. במילים אחרות, זהו את המצב שבו אתר נועד לספק אפשרויות גישה שונות לאנשים עם מגבלות פיזיות, בריאותיות, נפשיות או כל חשיבה אחרת שעשויה למנוע להם מלהשתמש בו.
כדי לכן להבטיח נגישות לאתרי אינטרנט, עלינו להימנע משימוש בתכנים גרפיים או ויזואליים שעשויים להרוס את חוויית המשתמש של אלה הנפגעים במגבלה, ולהשתמש בתגיות וכלים אחרים לתיאור התמונות והגרפיקה שלנו. עלינו גם לוודא החברת מקלדת מוצלחת כדי לאפשר לאנשים עם מגבלות פיזיות להשתמש באתר, ולעזור לקבוצות אחרות עם צרכים מיוחדים לגשת לכל האלמנטים באתרים בצורה נוחה ויעילה. 

חוק הנגישות בישראל לאתרי אינטרנט

החוק בישראל מחייב בעלי אתרים להנגיש אותם לבעלי מוגבלויות. חובה זו, שבנוסף מהווה גם אינטרס עסקי מובהק וגם ערך ראוי, חלה על מגוון רחב של נכסים דיגיטליים ובהם אתרי אינטרנט, אתרי מובייל, אפליקציות, מדיה חברתית ותוכן. לחברת נועם אבו דיגיטל מרקט ניסיון של למעלה מ-9 שנים בליווי ארגונים, בתי תוכנה וחברות מהמובילות בישראל בכל התחומים: משרדי ממשלה, מוסדות פיננסיים, חברות ביטוח, מותגים מוכרים, חברות היי-טק, ארגוני בריאות, רשויות מקומיות, חברות תקשורת, חברות תיירות ועוד.

הניסיון המגוון שצברנו והידע רחב ההיקף, גם לגבי התקנות הקבועות בחוק וגם בהיבט הטכנולוגי של הנגשת אתרים, מאפשרים לנו להבטיח לכם אתר נגיש לכולם ואיכותי – להבטיח ולקיים.

מה כוללת בדיקת אתר מקצועית בנושא הנגישות?

בדיקת האתר הקיים כוללת בדיקה יסודית של כל רכיב בכל דף – טקסטים, תמונות, וידאו, שמע, מסמכים, כפתורי ניווט, קישורים, טפסים, תפריטים ועוד – מבחינת מידת התאמתם לבעלי מוגבלות בראייה, קושי בשמיעה, לקות מוטורית או מוגבלת קוגניטיבית. הסקירה מתבצעת על סמך כל היבטי הנגישות והתקנים העדכניים.

בסיום הבדיקה תקבלו מאיתנו דו"ח מפורט ובו כל הפעולות הנדרשות על-מנת להנגיש את האתר כך שיעמוד בדרישות החוק. גם שירות בדיקת האפליקציות של נועם אבו דיגיטל מרקט נשען על ניסיון עשיר – מרכיב הכרחי במיצוי הפוטנציאל של כל אפליקציה והגדלת מספר המשתמשים בה, בפרט לנוכח העובדה שעדיין אין תקנים ברורים וחד-משמעיים לגבי נגישות במובייל.

ניהול נכסים דיגיטליים בדיגיטל מרקט

הנגשת תוכן האתר הינה חובה

הנגשת תמונות, תכנים, מסמכי אופיס ו-PDF היא תהליך מובנה שכולל בשלב ראשון את מיפוי כל המסמכים כדי לבדוק אילו מהם אכן ניתנים להנגשה. בכל מסמך שאפשר להנגיש יבוצעו כל הפעולות הדרושות – תיוג כותרות, תיוג טבלאות, תיאורים חלופיים לתמונות, תיקון צבעים לא מתאימים, הנגשת קישורים ומעבר בעזרת קורא מסך על-מנת לבחון את השינויים. כמו כן מבוצעות בדיקות מדגמיות לאחר העלאת המסמכים המונגשים לאתר כדי לוודא שהם עומדים בתקנות.

בודק...